Startsida

måndag 9 mars 2015

122. Hållbar (68 av 365)



9 kommentarer:

  1. Ibland känns det som om vissa matvaror har evigt liv. På prov sparade jag en bit köpt rulltårta i ett halvår. Lite hårdare än vid köptillfället men visst gick det att äta om man ville. Men en konserv känns ju som en säker garanti för hållbarhet. (Ååååå nu blev jag ju sugen på Jansson)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litet läskigt att en "köperulltårta" kan hålla så länge....man undrar ju vad den innehåller för gift?!

      Radera
  2. Hållbart och gott! Säger som Kerstin... nu blev jag också sugen på Jansson :)

    SvaraRadera
  3. Bra och sann tolkning. Min favorit ansjovis och jag blev saltsugen, Janssonsugen :)

    SvaraRadera
  4. Håller med, en bra och hållbar vara att ha på lut i kylen till en Jansson eller äggmacka. :)

    SvaraRadera
  5. Passar både till innehållet och varumärket!

    SvaraRadera
  6. Smart tolkat tema! Kul med en rosa burk som upptar hela bildytan! Gladbild! :)

    SvaraRadera
  7. Ja, konserverad mat håller länge. En konst vi skulle behöva lära oss mer av idag. Gillar närperspektivet. :-)

    SvaraRadera